Microsoft 365- en Teams update

Nieuwe Microsoft 365- en Teams-update brengt nieuwe functies voor eerstelijnswerkers

Microsoft voegt een aantal nieuwe functies toe aan zijn Microsoft 365- en Teams-programma’s. De update is vooral bedoeld om eerstelijnswerkers (artsen) te ondersteunen, aangezien veel zorgverleners door de pandemie zijn overgestapt op virtuele consultaties.

De nieuwe functies moeten het virtuele bezoek aan de arts zo vlot en aangenaam mogelijk maken.

Enkele van de belangrijkste nieuwe functies:
– Een handig overzicht van de virtuele afspraken, inclusief informatie zoals wachttijd en gemiste afspraken.
– Planning van virtuele consultaties dankzij de Electronic Health Record (HER)-connector in Teams.
– Gepersonaliseerde wachtruimte.
– Patiënten informeren via sms.
– Integratie van Microsoft Forms in de Bookings-sectie van Teams.
– Patiënten zonder Teams kunnen de consultatie via de webbrowser volgen.

Naast deze aanpassingen gericht op de eerstelijnszorg zijn er nog andere nieuwigheden. Zo wordt het met Microsoft Endpoint Manager eenvoudiger om verloren toestellen terug te vinden en kunnen ook toestellen op Android Open Source Porject (AOSP) beschermd worden. Verder kunnen administratoren eenvoudig een teamstructuur creëren in het Microsoft 365-beheercentrum.

Ten slotte rolt Microsoft de Viva Connections-toepassing uit naar mobiele toestellen. Hiermee krijgen werknemers, inclusief artsen, een handig overzicht van de belangrijkste applicaties die voor hen beschikbaar zijn.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email